NÅGRA FÅ STÅR KVAR NÄR ANDRA FALLER

Att växa i kris

Inget företag har missat krisen och de flestas fokus är på överlevnad men det finns några få som växer i kaoset. Vad skiljer dem från resten? Vi som fokuserar på möjligheter och tillväxt oavsett läge har uppmärksammat ett väldigt inspirerande bolag inom industrin. Möt Alutrade.

I vår "Digitaliseringsguiden" pratar vi om utveckling, rädslor och hur digitalisering varken är en quick fix eller one time fix. I vi befinner oss i en märklig tid som ingen kunde förutspå och nu mer än någonsin behöver vi alla visa vad vi går för. Alldeles för många företag är inte riktigt rustade för en situation som denna och det skiljer även från bransch till bransch vilka möjligheter man har att växa, överleva eller reparera skadorna. 

Vi har uppmärksammat ett bolag som är ett typexempel på det vi menar med att satsa när alla andra är rädda. 

Alutrade som levererar aluminiumprofiler kör "business as usual" och under mars och April slog de rekord i orderingång, högsta på 37 år. Hur?
De har bland annat varit digitalt redo och flexibla, något som många industrier idag inte är. 

Det gör oss på Zenta glada att se sådana här företag, de är alldeles för få. 

Läs mer om Alutrade här