Realtidsuppdatering
Med både servicebuss och SignalR uppdateras all data och gränssnitt i realtid.
I detta projekt var allt stort, svårt, komplicerat och främmande i början. Det fanns inget liknande, inget att kopiera eller lära sig av. Vi fick från grunden designa och bygga det som krävdes för att kunna koppla ihop flera olika sensorer, plattformar, operativsystem och tekniker i en fungerande helhetslösning.
Med smarta beslut och moderna verktyg och tekniker byggde vi en SaaS (Game server) som kopplar ihop flera olika spel byggda i Unity3d, C++, Node.js. Nu har Knock Em Down möjlighet att på flera olika platser starta nya spelhallar med samma teknik.
I detta projekt har vi fungerat som kreatörer, projektledare, projekt-/resursplanerare, optimerare, programmerare, installatörer, designers. Vi har byggt och konceptutvecklat tätt tillsammans med kunden och samarbetspartners.
För att förklara resultatet behöver ni besöka och spela The Challenge. Men nu har KnockEmDown en spelhall och kan per spelhall ge runt 50 personer per spelhall och per timme, unika upplevelser och utmaningar. Med en SaaS lösning finns inga begränsningar på hur många nya eventcenter med The Challenge som de kan starta upp och med smarta lösningar och integrationer kan vi bygga fler, nya och uppdatera nuvarande spel till att skapa helt nya magiska upplevelser i framtiden.
Med både servicebuss och SignalR uppdateras all data och gränssnitt i realtid.
Möjlighet att skapa flera spelhallar med egna spel, lag, nycklar och poäng.
Tagga och styr start av spel och rummen med en nyckeltagg.
3D-spel byggt i Unity3d med koppling till Gameserver och nyckelsystem.
Kameror som läser av infraröd och laser för att konvertera pistoler till spelkontroller.
Kamera och mikrofon läser av omgivningen så att spelaren styr spelet genom kroppen.
Arduino kopplar flera sensorser och lampor till datorer som skapar unika spelkontrollers.
En kombination av verklighet och ett visuellt lager som även kallas förstärkt verklighet.
Samtliga tekniker och tjänster är ihopkopplade och fungerar automatiserat för skalbarhet och enkelhet.
Integrationer med externa bokningsystem och tjänster.
Driftas i Microsofts molntjänst Azure för skalbarhet och tillgänglighet.
Utmana dig själv i nästa generation basket. Här möts du av tre basketkorgar och skall på snabbast möjliga tid sätta så många poäng som möjligt.
För alla som kommer ihåg Duckhunt på Nintendos 8-bitars station är detta en klar favorit. Här möts ni av 5 laser/IR-pistoler och skall skjuta så många ankor som möjligt.
I denna augmented reality sandlåda skall du efterlikna olika öar, världsdelar och symboler. Din ö kommer i realtid att visas med färger och linjer mellan vatten och land.
I dagens tider är miljö en viktig aspekt, inte minst olja och bensin. Sätt dig i en flintabil och upplev hur Fred och Barney på ett miljövänligt sätt tog sig runt på sin tid.
Greppa en kanon, flera bollar och skjut i rätt upplysta hål. Dessa luftdrivna kanoner kräver precision, tålamod och känsla.
För den som älskar musik och quiz är detta rum den självklara favoriten. Lyssna på en kort musiksnutt och svara på frågan.
Nu kan ni äntligen spela Beerpong utan att dricka för mycket öl. Kasta pingisbollar i kopparna tills alla är släckta.
Nu har du chansen att bevisa om du är en kunskapsbank. I quizen finns det frågor som är lätta, svåra och väldigt roliga.
Det klassiska Twister har fått en digital version. Håll handen, foten, knät eller näsan på rätt färg och släck färgerna för att få poäng.
Det kommer ofta projekt till oss som aldrig genomförts tidigare. Utmaningar där inte bara en lösning fungerar utan flera olika tekniska lösningar krävs för att nå ett mål. När vi för 8 månader sedan började planera och kreativt diskutera de olika rummen och lösningarna i The Challenge så flög det förbi galna, roliga, realistiska och orealistiska ideer. Idag är vi alla väldigt stolta över vilken fantastisk spelhall vi har byggt!